daniellevdvelde.reismee.nl

San Diego en de terugreis

Zo de laatste blog.


Allereerst wil ik iedereen bedanken voor de lieve en leuke reactie de afgelopen tijd!


De vorige blog schreef ik over yoga, ik ben inderdaad begonnen met yoga die ochtend. Maor was echter wel iets leniger dan ik.. Maar ik wil dit in Nederland eigenlijk wel meer gaan oppakken. Omdat het eigenlijk wel een lekkere start van de dag is en bovenal goed voor de spieren.

Na de yoga heb ik een lekker ontbijt gemaakt en ben ik buiten gaan zitten. Mijn dag kon niet meer stuk, want in de verte (dit klinkt alles kilometers maar dat was niet) zwom een school dolfijnen voorbij. Zoals het hoort te zijn lekker vrij in de zee ipv een dolfinarium of iets dergelijks.


Na m’n ontbijt ben ik gaan surfen. Heerlijk, het enige moment dat ik in de zee kom sta ik op een rog, einde surfen en zee (haha) Gelukkig had ik het snel genoeg door om mijn voet op te trekken zodat hij mij niet stak. Zal overigens wel weer wat voor mij zijn. Inmiddels had ik Lara ontmoet uit Duitsland die ik een beetje de weg wees in het hostel, ze had nog geen boodschappen gedaan, dus ik besloot Nederlandse pannenkoeken van Koopmans te bakken. Ze heeft het er nogsteeds over hoe lekker ze die vond! S’avonds werd er door het hostel weer beachvolleybal georganiseerd. Ik vind het echt super leuk dus ga in Nederland eens kijken wat de mogelijkheden zijn hiervan. Derest van de avond dacht ik rustig aan te doen aangezien ik de laatste dag in San Diego een kleine tour wilde maken.


We zijn geëindigd met stresspong en bierpong, wederom was het erg gezellig en laat! De wekker ging vroeg want ik had van alles op de planning. Ik ben begonnen met het USS Midway museum. Dit vliegdekschip werd in 1945 in dienst genomen, na de aanval op Pearl Harbor begon de strijd met het Japanse keizerrijk over de Grote Oceaan. Er werkten 4104 militairen op het vliegdekschip om even aan te geven hoe intens groot dit schip is. Zo einde geschiedenisles, het was erg indrukwekkend! Ik begon met een film waarbij de inleiding werd gedaan door een veteraan van de Navy. Ze gebruikten bij de film hologrammen (de veteranen die de aanval hebben overleefd, actieve militairen), een paar keer kreeg ik kippevelover hun verhalen. Na de tour op het schip besloot ik om naar de downtown van San Diego te gaan. Ik had advies gekregen om bij de breakfast compagnie te gaan eten. Die heb ik dus opgezocht en heb heerlijk op het terras genoten van het eten. Toen ik verder liep kwam ik een massa mensen tegen die naar het stadion liepen. Ik had geen idee wat er zich zou afspelen dus ik ben gaan zoeken op internet. Bleek dat ‘de padres’ een honkbal wedstrijden hadden en die zou beginnen onder 10 minuten. Ik heb een ticket gekocht en ben naar de wedstrijd gegaan. In een gigantisch stadion zat ik aardig voor aan, toffe sport en vooral de passie in het publiek was mooi om te zien. Ohja er was tevens ontzettend veel eten haha! Ik zat weg te fikken in de zon dus besloot verder te gaan met mijn tour.


Tijd voor point loma. Onderweg kwam ik de Navy base tegen en daarna kreeg ik even en brok in m’n keel. Bijna 2 kilometer lang richting point Loma was een begraafplaats langs de weg aan beide kanten. Zo mooi en goed verzorgd zo zie je het zelden en niets vergeleken met de Nederlandse begraafplaatsen. Ik heb het geprobeerd om het op een foto te zetten.. vanaf dit punt ben ik naar de ‘Sunset cliffs’ gereden. Ongelofelijk hoe mooi dit was! Ben gewoon even heen en weer gelopen om te genieten van de mooie cliffs. (Of is het meervoud cliffen, ik heb geen idee haha).


Terug bij het hostel heb ik even gewassen zodat ik dat bij thuiskomst niet meer hoef te doen. Daarna ben ik even bij een Mexicaans restaurant gaan zitten en genoten van de zonsondergang. Ik ben nogsteeds niet gewend aan de koriander die in het eten zit. Ik sprak in het hostel met een arts die mij vertelde dat het genetisch is bepaald of je koriander lekker vindt of juist naar zeep vindt smaken. (Ik heb dus het laatste, thanks paps en mams haha). S’avonds moest ik nog even een plan maken voor de volgende dag. Ik besloot om een hotel te boeken in Santa Cruz en rond de 7,5 uur te rijden. De volgende ochtend ben ik om half 7 weggereden zodat ik eind van de middag in Santa Cruz zou aankomen en lekker de avond nog zou hebben. Uiteindelijk viel alles mee qua verkeer en kwam ik rond 15:00uur aan. Ik ben naar boardwalk gelopen (bekend van de rollercoasters op de boulevard). Helaas voor mij (haha) waren alle rollercoasters op donderdag gesloten. De winkels waren wel open dus ik besloot wat t-shirts te kopen. Ik vroeg aan de verkoopster waar ik het beste terecht kon voor een longboard. (jaja, dat zat nogsteeds in mijn hoofd) De elektrische had ik wel al aan mij voorbij laten gaan aangezien dit niet in het vliegtuig mee terug mag. Ik moest een half uur lopen, en besloot dat ik geen zin had op terug te wandelen dus wel een longboard moest kopen. Gelukt! Ik heb een longboard weten te scoren. Ik stond een half uur in de winkel omdat ik niet kon kiezen.


Uiteindelijk ben ik terug gegaan naar het hotel, heb ik online ingecheckt en ben ik gaan slapen. (Of naja een poging tot want was veel wakker). De volgende ochtend ben ik naar het AirPort van San Francisco gereden. Ik kwam krap in de tijd wat ik al een klein beetje raar vond. Uiteindelijk kwam ik er 5 minuten voor aankomst achter dat ik op het verkeerde inlever locatie zou aankomen. Typisch.. uiteindelijk naar de juiste gereden en de auto ingeleverd. Inchecken had ik al gedaan, dus ik kon door naar de bagage drop off en de security. Inmiddels zit ik te wachten om te baarden en schrijf ik deze blog.


Ik heb echt een super leuke tijd gehad, zou het zo weer overdoen. Heel veel mooie dingen gezien en nieuwe mensen leren kennen. Californië is echt een aanrader! Helaas komt aan alles een eind en vlieg ik vandaag naar huis. Ik heb een directe vlucht naar Amsterdam en tevens een nachtvlucht dat is dus prettig. Hopelijk overleef ik de jetlag een beetje aangezien in Maandag gelijk weer aan het werk moet.


Bedank voor het lezen allemaal en tot snel!


X Dani





Reacties

Reacties

Patricia

He lievie
Heb de afgelopen weken volop genoten van je mooie blogs en foto's. Wat een geweldige reis heb je gemaakt met herinneringen voor het leven. Goeie vlucht terug.
Tot gauw liefs ?❤

Greetje

Wauw meid, wat een avontuur heb jij beleefd. Super om dat vanaf een afstand mee te kunnen beleven. Hele goede reis terug naar huis! ?

Mariël

Fantastische reis ?
Goede vlucht terug ✈️

Mam

Wat hebben we genoten van je verhalen, en zullen nog veel bij komen . Wat heb je veel gezien , beleefd en gedaan. En ja aan alles komt een eind maar dit vergeet je nooit meer. Goeie vlucht ?? see you soon

Lienes

Dikke knuffel?

Petra

Lijkt me idd een super toffe ervaring. Zag er allemaal goed uit en het te lezen was ook interessant. Nu weer lekker naar huis en chop chop aan het werk zus?

Marijse

Wat een super mooi avontuur! Ik heb al je blogs met een glimlach gelezen. Goede reis terug en veel succes maandag!

Paps

Ik lust wel koriander…? welkom terug in Nederland. Deze herinnering pikt niemand ooit van je af…. ❤️

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!