daniellevdvelde.reismee.nl

Hollywood en San Diego

Hollywood

Ik had er veel over gehoord maar kon mij totaal geen voorstelling maken hoe het zou zijn. Voorafgaand heb ik even de top 10 bezienswaardigheden bekeken van Hollywood en er een paar uitgepikt. Uiteraard begonnen bij de hall of Fame met de beroemde sterren op de grond. Erg leuk om te zien!

Het Dolby theater ben ik ingelopen, bizar met het idee dat er 3400 plaatsen zitplaatsen zijn en dat de Oscars hier worden uitgereikt. TCL Chinese Theatre mocht niet ontbreken in het lijstje. Voor het theater staat het vol met hand en voetafdrukken van diverse beroemdheden. Tijd om even een stuk te gaan rijden, het enige wat nog ontbrak was het Hollywood sign. Bij toeval had ik het verkeerde adres ingevuld en kwam ik uit bij het graffith observatorium. Hier had je perfect overzicht over Los Angeles super tof. Goed, nu het juiste adres ingevuld en moest nog 20 minuten rijden(ik was niet eens in de buurt haha). Onderweg kwam ik nog een filmset tegen, ik weet helaas niet welke film. Ik stond verstelt hoe groot z’n set wel niet is..

Ik reed precies op de weg waar je het Hollywood sign tussen de palmbomen zag, erg mooi om te zien.

Zo even weer een ander onderwerp, ik was de hostels even zat en heb een hotel geboekt met een zwembad. Even wat privacy en luxe! De dag erna ben ik savonds naar San Diego gereden. Wat ongeveer 2 uurtjes rijden was. Ik kwam aan in een super leuk hostel wat echt gemunt is op het surfen. Dat merk je aan de inrichting van het hostel, de sfeer en zeker de mensen. Er zijn erg veel plekken waar je even kan socialiseren en ze hebben hangmatten ( ik ben om) Tevens is het lekker aan zee en is m’n uitzicht zoals de foto.

Ohja vergeten te vertellen, bij aankomst ben ik nog heel even buiten gaan zitten. Ik had vanuit een ander hostel Maor leren kennen en we hadden afgesproken dat als we in san diego zouden zitten dat we elkaar even zouden meeten. Hij vroeg in welk hostel ik zat, die van hem was namelijk niks(dit was eergisteren).

Ik ging dus buiten zitten kwam hij ineens naast mij zitten, hij had niks gezegd dat hij hier heen was gekomen. Erg leuk!

De volgende ochtend moest ik vroeg op want er stond een dag universal studio op het programma. Ik moest er vroeg uit omdat ik nu in san diego zat en universal studio in Los Angeles was. (klopt niet helemaal goed gepland aangezien ik gisteren nog in La was haha). Maar ik had afgesproken met Desire en Stefan en vertrok om 05:30 aangezien er altijd file is hier. Het park was overweldigend, ik wil er van alles over vertellen alleen zou niet weten hoe en wat. We hebben een tour gehad door de studio’s.(daar gaat mijn beleving dat alles altijd echt is haha ze bouwen alles na). Oh, we hadden een express kaart gekocht(fastline) zodat we onze tijd niet verspilden met het wachten in de rijen. Van het geld kon ik een week in een hostel liggen maar het was het zeker waard! We hebben alle shows en achtbanen gehad. Ik breng Desiree en Stefan naar hun hotel en rij weer richting San Diego.

In de ochtenden is het vaak nog wat bewolkt, helemaal prima kan ik even lekker gaan sporten. De rest van de dag had ik niks op de planning staan en heb ik op het strand gelegen. Ik had al gezien dat het hostel activiteiten organiseerde super leuk! Ik kwam in contact met wat meiden en die vroegen of ik mee wilde spelen in de avond. Ik hou van beach volleybal dus ik dacht ‘letsgo’. Ik duik op alle ballen, heb een goede serve en ben super ‘Competitief’je zal het niet verwachten. Om het laatste moest Maor zelfs een beetje lachen haha. Toen het beachvolleybal klaar was ben ik met wat jongens gaan hooghouden en hebben we daarna wat gedronken in het hostel.

Morgen staat in de ochtend sporten op het programma en sluit ik aan bij de yoga die maor altijd doet. In de middag gaat is er een boot tocht die gratis is vanuit het hostel en de dag kan eindigen met een bus die naar een discotheek gaat.

Ohja en er ligt een stinkerd onder mij, een hele oude man met grijze lange haren! Gelukkig gaat hij morgen weg.

Toedeloe

X Dani

Greetje

Klinkt goed allemaal. Mooi hoor!

Jolanda

Meisje meisje wat een bofkont ben je genieten