daniellevdvelde.reismee.nl

Los Angeles


In mijn vorige blog ben ik even wat vergeten te melden over San Francisco. Ik was erg onder de indruk van de hoeveelheid daklozen. Echt bizar, onder invloed van van alles ook nog. Ze praten tegen zichzelf, sommigen leven net zoals ik soms op een andere planeet.. Wat ik dan nog erger vindt om te zien, het verschil tussen de rijken en armen. Niks vergeleken bij Nederland. Goed genoeg over dit, de toeristische plekken zijn overigens super mooi.


Zaterdag ochtend begon de dag vroeg met een uber (ik had een dove chauffeur, niet erg even lekker rustig de ochtend beginnen dacht ik) richting de Airport van San Francisco om de auto die ik gehuurd heb op te pikken. Vanwege m’n militaire status kreeg ik van Hertz (auto rental) een upgrade. Het merk van de auto weet ik nogsteeds niet maar het rijdt erg comfortabel.Hij wilde zelf mij een mustang meegeven voor 200 dollar extra. Dat zou mijn dood worden(aangezien ik geen angst ken en zeker van snelheid houdt). Nu ik dit zo zeg mis ik mijn motor eigenlijk wel maargoed, dus ik koos degelijk voor de gezinswagen.


Om 10 uur ben ik weggereden, onderweg werd ik gebeld door hostel of ik naar een andere locatie wilde komen. Prima Marco ik ben flexibel. Met een kleine vertraging in Los Angeles zelf kwam ik om 1615 uur aan. Het is een beetje een rare hostel maar prima, helaas veel Russen die amper Engels spreken. Dinsdag gelukkig door naar de volgende.


Ik heb mijn spullen gedropt en ben gelijk naar het strand gereden. Het was een drama met parkeren dus ik heb een oude man gevraagd voor wat tips. Hij liep heel lief mee naar een parkeerplek waar ik mocht staan.(typisch charmes van een Amerikaan, tevens kreeg ik het eerste compliment te horen ‘you’re beautiful mem), heel cute van een man van 80. Ik dacht dat Las Vegas veel prikkels had maar de boulevard van Venice beach in de avond netzo! Ik heb eerst maar even een pizza besteld met een pina colada om gewoon even te kijken wat er allemaal rondliep. Op de terug weg heb ik wat boodschappen gedaan voor het ontbijt en lunch, aangezien ik het vette eten wel een beetje zat ben. Nog een leuke, ik als Hollandse dame wilde mijn karretje even meenemen naar de auto. Echter blokkeerde de wielen van de kar en stond ik een klein beetje voor schut bij 8 Amerikanen. Gelukkig was er 1 die mij uitlegde dat het karretje de winkel niet mag verlaten en de wielen blokkeren als die in aanraking komen met asvalt. Goed… boodschappen binnen en terug naar het hostel. 10 uur savonds nog even in de file gestaan, blijkbaar normaal hier.


Zondag ochtend ben ik eerst even naar big 5 sports gereden om een parasol en luchtbed te kopen. Ik kreeg de tip om het luchtbed op te pompen bij het benzinestation verderop. Aangezien het om 10 uur sochtends al 30 graden was, ik m’n zuurstof graag nuttig gebruik heb ik mn luchtbed opgepompt met de autobanden pomp (haha, vraag mij niet hoe maar het is gelukt)

Even om alle Nederlandse autobestuurders jarloers te maken, je betaal hier 5,30 dollar per gallon. Eén gallon benzine staat gelijk aan ongeveer3.79 liter. Reken dus maar uit!


De zondag heb ik lekker de hele dag op het strand gelegen. Best onhandig als je alleen bent om je rug in de smeren, deze is dus verbrand haha. Via een collega op het roc in Harderwijk had ik een contactpersoon gekregen die in Pasadena woont. Zij heeft mij wat tips gegeven over Los Angeles. Deze heb ik in de avond even doorgenomen en even een kleine planning gemaakt wat ik allemaal wil doen.


De eerste indruk van Los Angelos is dus goed.


Ohja, even een beetje wennen dat de Amerikaanse mannen uitspreken wat ze vinden en zien. Wederom op het strand volgende een serenade met ‘damn girl, is anybody telling you today that you’re so beautiful’. Beeeetje ongemakkelijk. Tevens was er gisteren een Rus die bij als ma Flodder op de bank zag zitten in de woonkamer en mij mee uit vroeg. Neeee danku haha!


Onderweg naar het strand heb ik even met m’n lieve omaatje en Patricia gebeld, altijd even fijn bellen als je elkaar een tijd niet ziet. Op de terug richting het hostel kwam ik wederom in de file (niet erg in dit land, in Nederland zat ik waarschijnlijk al vloekend achter het stuur) zodra het weer begon te rijden werd ik ingehaald door 5 motoren die met een wheelie voorwaarts gingen. Kan allemaal, ik sta versteld hoe mijn rijstijl(lekker vlot) in het verkeer past erg prettig!


Morgen heb ik een dagje shoppen gepland, even de was doen bij een locale laundry shop en ga ik inchecken bij m’n nieuwe hostel.


Hopelijk op wat meer Engels sprekende medereiziger.


X Dani



Reacties

Reacties

Petra

Super tof allemaal Daantje

Mam

ERG MOOI ALLEMAAL WAT WE HOREN EN ZIEN DE BABYHAAI KOMT IN VOLGENDE VERHAAL.ZEKER HAHAH???

Gert

Weer een mooi verhaal en je geniet volop, veel plezier verder met je reis.

Danielle Van der velde

Haha helemaal vergeten!

Greetje

Heerlijk hoe je ons meeneemt op jouw reis.

Mariel

Wat weer n belevenis! Geniet er maar van ?☀️

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!