daniellevdvelde.reismee.nl

Death Valley en de aankomst in Las Vegas

Waar was ik de vorige keer gebleven, volgens mij dat we richting Death Valley zouden rijden via Lone Pine. We hebben ons aan het plan gehouden (uitzonderlijk). De temperatuur ging van 72 fahreinheit naar 93 in Lone pine. In Lone Pine zijn we gestopt om even te lunchen bij een Mexicaans restaurantje. Erg lekker en net niet te scherp ;) (voor een kaaskop die ik ben). Na een lekkere maal en de warmte van een föhn ongeveer buiten reden we door richting Death Valley. Annemijn had inmiddels een campground gereserveerd net na Death Valley voor de overnachting. Inmiddels is de fahreinheit opgelopen naar 108.

Uiteindelijk komen we aan bij het entree bord van Death Valley. Ik weet niet of het gewoonlijk is dat het regent maar dat deed het. Wij vonden het redelijk uniek. Uiteraard even gestopt bij het bord om even foto’s te maken. Ik dacht dat Yosemite park mooi was, nou wat heb ik genoten van Death Valley echt ongelooflijk wat we daar zagen. We zijn zovaak gestopt om foto’s te maken en even weer een besef momentje te hebben hoe mooi het is. Wel grappig en jammer dat er geen foto van is, maar we gaan dan even naast elkaar en kijken we gewoon even om ons heen. Het heetste punt was 123 fahreinheit oftewel 50 graden. Daar zijn we uitgestapt om de welbekende fotos op de weg te maken.

We zijn door Death Valley gereden met veel humor en muziek. (Nederlandstalig want daar hadden we zin in, we zongen trouwens keihard val mee, ik zal jullie de filmpjes besparen). Ook voelde het alsof we even alleen op de wereld waren, we zijn namelijk bijna niemand tegengekomen op onze route. Hierop volgende er een gesprek waar wij altijd vreselijk veel lol om kunnen hebben. Hoe twee mensen hetzelfde kunnen denken en zeggen.

Dani: Is deze route ook de route die we rechtstreeks naar Vegas zouden rijden?

An: Ja

Daan: Zijn ook niet veel mensen ?!

An: Denk niet dat er veel mensen rond dit tijdstip nog door death valley heen rijden (midden op de dag)

Tegelijk: WIJ WEL.

We kwamen aan in het dorp Beatty waar Annemijn een Campground had geregeld, met douche en wasmachines! Een echte cowboy kwam ons tegemoet, zijn naam was TJ *(Thomas). Een man van 58 zonder gebit maar met een cowboyhoed echt geweldig. Hij wees ons richting onze campsite en we hadden hem uitgenodigd om even met ons naar de kroeg te gaan. Hij haalde wat wiet erbij, we gooiden samen wat geld in de juxebox we hebben een super leuke avond gehad! (Zie video) Het was niet echt afgekoeld (nogsteeds 30 graden) dus niet echt lekker geslapen.. Maar dat mocht de pret niet bedrukken.

De volgende ochtend hebben we even wat tijd gepakt om het thuis te Facetimen, de was van de lijn afgehaald, ontbijt gemaakt en uiteindelijk alles ingepakt om verder te rijden naar Las Vegas. Tijd voor nieuwe prikkels en een bewoonde omgeving. Inmiddels was het nog maar en uur en 50 minuten rijden dus we lopen mooi op schema. We hadden van te voren gelezen dat het een drama was om een plek te zoeken met een camper. Dat viel reuze mee ons enige wens was een zwembad om even lekker af te koelen. We hadden een plek gereserveerd bij circus circus

De eerste stop in Vegas was om even wat boodschappen te halen, voor een zak chips, 4 blikjes bier, 4 blikjes Bacardi en water betaalden we 45 euro. Aardig aan de prijs, gelukkig zetten we vanavond alles op rood in het casino en winnen wij het terug ;) (geintje)

We zitten met onze camper midden in Las Vegas vlakbij the Strip en naast het zwembad met 3 ontzettend hoge glijbanen. Bikini aan en gaan, zo blij als een kind gingen we van de glijbaan (er waren verder ook alleen kinderen, en Daan en Ann haha). We hadden geen bikini meer aan onderaan echt hilarisch.

Vanavond gaan we the strip van Vegas verkennen en lekker genieten van alle prikkels!

Ps. Vergeet niet bij het tabblad video’s te kijken.

X Dani

Mam

Super xxx

Mariel

Wow gaaf zeg! Wat een fantastische reis maken jullie ❤️

Gert

Ongelooflijk wat gaaf wat zullen jullie genieten .

Lieneke

Geweldig mooi♥️

Trijnie

Hoi wat een belevenissen prachtig.

Leoni

Booooonanzaaaaa