daniellevdvelde.reismee.nl

De openingsceremonie en de wedstrijddag

Even weer een blog uit de States

Zondag 10 Juli stond in het teken van de openingsceremonie. Alle landen worden dan verzocht om in het dagelijks militair tenue (DT) aan te treden op de aangegeven locatie. Omdat we op een Airforce base zitten, was de ceremonie in een hangaar. Binnen in deze hal was het erg warm, waardoor een paar speelsters van andere landen onderuit gingen.. Gelukkig was de hulp snel aanwezig en werden deze meiden overeind geholpen. Na het heisen van de Amerikaanse vlag en de vlag van bureau internationale militaire sport (BIMS) volgde er een act met uiteraard de ‘cheerleaders’. Na de ceremonie was het tijd om te dineren en werden we weer terug naar onze slaaplocatie gebracht.

Ondertussen begint de jet-leg vervelend te worden, vroeg in de avond zijn we allemaal erg moe en in de ochtend super vroeg wakker. Niet er aan toe geven in de beste optie… Qua warmte valt het afgelopen dagen nog mee. (Ik ga lekker van de hak op te tak merk ik, lekker zoals ik ben)

Gisteren (11 juli) waren sommige meiden kijken bij de openingswedstrijd (USA-BEL), ik koos ervoor om even lekker een middagje rustig aan te doen, tenminste dat dachten wij. Na lekker rustig op bed te liggen werden wij gewekt door het Amerikaanse brandweeralarm. Zo ontzettend hard, de ‘slow whoop’ die Nederland kent is er niks bij. Wij met de meiden die er waren de gang op en richting buiten, uiteraard hadden we super veel lol.. Niet wetende wat er aan de hand was liepen wij naar buiten. 1 voet buiten de deur klonk het Amerikaanse volkslied waarbij je eigenlijk verplicht bent de houding aan te nemen en richting de Amerikaanse vlag te kijken. Als mensen dit hadden gezien hadden ze erg hard moeten lachen waarschijnlijk.. Gelukkig hebben we een filmpje gemaakt.

Gisteravond, sloten wij de dag af met de wedstrijdbespreking voor de volgende dag tegen Frankrijk. Voorafgaand weten wij dat dit een lastige klus zal worden. Frankrijk maakt topsporters 2a3 weken voor het toernooi reservist om aan het toernooi te mogen deelnemen. Niet eerlijk helaas maargoed… We gaan ons voorbereiden en het er beste van maken.

12 Juli de dag van de eerste wedstrijd.

De eerste wedstrijd verliezen wij met 0-8 helaas, maar dit was te verwachten. De Fransen hadden inderdaad speelsters van Olympique Lyon en Paris Saint Germain reservist gemaakt. Het was overigens een strijd tegen de hitte, (zie foto haha). Snel herstellen want er zit steeds maar 1 dag tussen de wedstrijden door. De volgende wedstrijd is op 14 juli 15:30uur (00:30 Nl tijd) en wordt gespeeld tegen de Canadezen.

Ps. Zie tabblad video voor het avontuur van het brandweeralarm en onze oranje gang.

X Dani

Gert

Succes met de volgende wedstrijd , koppies erbij Canada moeten jullie kennen pakken.

Marcel

Leuke foto’s, jammer van de eerste wedstrijd.
Veel plezier en succes nog!

Cor

Leuk hoor…. Geniet en succes met voetballen! Het gaat de goede kant op!

Mama

Dat was weer een mooie wedstrijd wat een warme dag om te spelen, wel heel jammer van de 0-0 want jullie waren echt het sterkere team ,op naar de volgende schouders eronder en door ?

Greetje

? in de houding in korte broek en op slippers.
Ziet er toch wel redelijk warm uit als ik jouw hoofd zo zie op de foto's ?
Succes!
Groetjes, ook van Jan ?